Všeobecné obchodní podmínky a podmínky užití webových stránek www.workapp.cz
Společnost Betrian a.s., IČO 11755164 se sídlem Purkyňova 649/127, 612 00 Brno, zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského Krajského soudu v Brně, pod spisovou značkou B 8596, (dále jen „Provozovatel“).
Součástí těchto podmínek jsou také naše Zásady ochrany osobních údajů.
Provozovatel poskytuje na svých webových stránkách prostor pro propojení uživatelů, není agenturou a je výhradně odpovědností uživatelů, aby si ověřili, zda jsou služby poskytnuté jiným uživatelem v odpovídající kvalitě. Provozovatel nenese odpovědnost za následky protiprávního jednání uživatelů.
I. Úvodní ustanovení
1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti uživatelů při využívání webové stránky provozovatele umístěné na adrese www.workapp.cz (dále také jen “webové stránky”) a další související právní vztahy.
2. Webové stránky jsou platformou, kde mohou uživatelé najít a využít služby nabízené na těchto stránkách (například úklid domácnosti, pomoc na zahradě apod.).
3. Provozovatel je toliko provozovatelem webových stránek, což znamená, že zajišťuje technický provoz webových stránek, administraci a provoz systému poskytujícího prostor pro komunikaci uživatelů. Provozovatel není agenturou práce ve smyslu § 58 a násl. zákona č. 435/2004 Sb., zákona o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů. Provozovatel není ani zprostředkovatelem smluvního vztahu ve smyslu § 2445 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.
4. Provozovatel odpovídá výhradně za funkčnost webových stránek a systému umožňující komunikaci uživatelů s koordinátorem.
5. Pro potřeby těchto Všeobecných obchodních podmínek se rozumí:
- provozovatelem společnost Betrian a.s.
- poskytovatelem služeb jsou jednotlivé fyzické osoby podnikající, které prostřednictvím webových stránek poskytují služby
- webovými stránkami stránky www.workapp.cz
- uživatelem fyzická osoba registrovaná na webové stránce
- pracovníkem fyzická osoba vykonávajíci úklid
- službou se rozumí
- úklid domácnosti
- mytí oken
- pomoc na zahradě, dvorku či v sadě
- VOP se rozumí tyto Všeobecné obchodní podmínky a podmínky užití webových stránek www.workapp.cz
7. Znění VOP může provozovatel jednostranně měnit či doplňovat. O každé takové změně provozovatel vhodným způsobem (prostřednictvím e-mailu) informuje uživatele nejméně 30 dnů před nabytím účinnosti změn. Nebude-li uživatel se změnou VOP souhlasit, má právo bez jakékoliv sankce vypovědět smlouvu/přestat využívat webové stránky.
8. Použití webových stránek a aplikací či jakéhokoli jiného softwaru třetí strany (např. GoPay) se řídí platnou a aktuální licenční smlouvou, resp. obchodními podmínkami této třetí strany. Objednané služby mohou podléhat také dalším podmínkám, které si stanovuje příslušný uživatel nabízející služby.
II. Prohlášení uživatelů
1. Uživatelé potvrzují, že:
- jsou plně svéprávní (starší 18 let popř. jim byla svéprávnost přiznána soudem)
- veškeré informace a údaje poskytnuté provozovateli (zejména údaje udané při registraci) jsou pravdivé, přesné a aktuální.
2. Uživatelé se zavazují, že:
- budou své údaje v případě jejich změny bez zbytečného odkladu aktualizovat prostřednictvím webových stránek a aplikací
- se zdrží použití webové stránky k jinému účelu, než k jakému jsou určeny, zejména jejich použití k jakýmkoli nezákonným účelům, způsobem, který by narušoval, poškozoval, přetěžoval či omezoval webové stránky anebo snížil jejich výkon
- se zdrží obcházení a/nebo modifikování bezpečnostních opatření webových stránek, nahrávání souborů obsahujících viry, trojské koně či jiné škodlivé kódy, snah o vstup na účty jiných uživatelů či jiného narušování jakéhokoli bezpečnostního opatření
- uchovají poskytnuté přístupové údaje ke svému účtu v tajnosti, neposkytnou je třetí osobě a zachovají přiměřenou obezřetnost při používání webových stránek, zejména dodržením obecných bezpečnostních zásad nakládání s přístupovými údaji
3. Souhlasem s těmito VOP berou uživatelé na vědomí a souhlasí, že:
- že webové stránky nemusí být dostupné nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení provozovatele, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob
- v případě ztráty či poškození dat, které se váží k jeho uživatelskému účtu, nemá nárok požadovat obnovu těchto dat; provozovatel není povinen nahradit případnou škodu způsobenou ztrátou či poškozením těchto dat (zejména jde o provedené rezervace služeb, kredity apod.)
- provozovatel nekontroluje uživatelem přímo či nepřímo vyplněné údaje (jako např. jméno, příjmení, adresu či udané zkušenosti), avšak vyhrazuje si právo tak kdykoliv učinit.
- provozovatel je oprávněn činnost webových stránek kdykoliv přerušit, pozměnit či ukončit.
- provozovatel má povinnost starat se o přiměřenou propagaci pracovníků zejména zveřejňováním na webových stránkách a webech třetích stran (ve výsledcích vyhledávání Google a na Facebooku). Provozovatel si vyhrazuje právo zvolit prostředky, intenzitu i frekvenci propagace každého pracovníka.
4. Souhlasem s těmito VOP pracovník prohlašuje, že:
- svou činnost pracovníka provádí jako
- činnost příležitostnou, ve smyslu § 10 odst. 1 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, nebo
- na základě svého živnostenského oprávnění
- je si vědom, že se ho mohou týkat povinnosti na úseku daně z příjmu fyzických osob plynoucí ze zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů
- maximální částka, kterou může za služby nabízené prostřednictvím webových stránek získat pracovník, který nevykonáva činnost na základě živnostenského oprávnění, je 30 000 Kč ročně.
III. Podmínky využití služeb
Uživatelský účet
1. Pro využívání webových stránek je nutné, aby si uživatel vytvořil uživatelský účet (dále jen „účet“) prostřednictvím registračního formuláře dostupného na webových stránkách. Registrace, resp. vytvoření účtu je podmíněno souhlasem s těmito VOP.
2. Samotná registrace je pro všechny uživatele zdarma.
3. Provozovatel si vyhrazuje právo nový uživatelský účet odmítnout, a existující účet kdykoliv i bez udání důvodu zrušit či zablokovat (zejména tak učiní v případě, získá-li důvodné pochybnosti o pravosti údajů poskytnutých uživatelem nebo dojde-li na straně uživatele v souvislosti s užíváním webových stránek k protiprávnímu jednání). U účtů pracovníka si vyhrazuje právo upravovat komentáře. Pokud uživatelé nahlásí problém s jiným uživatelem, Provozovatel si vyhrazuje právo o problému vyrozumnět uživatele portálu (v rozhraní, SMS, email apod.)
4. U účtů pracovníků jsou zveřejněny zejména následující údaje: fotografie pracovníka, popř. fotografie, které sám pracovník ke svému profilu připojí, plné jméno, věk, zkušenosti, profilový text o osobě pracovníka, oblast, v níž působí, jeho kalendář a komentáře udělené zákazníky. Pracovník je srozuměn a souhlasí, že k jeho profilu mohou přidávat komentáře zákazníci, kterým poskytoval služby. Komentáře mohou být použity v marketingových kampaních Provozovatele.
5. Zákazníci smí používat webové stránky a veškeré údaje z nich získané pouze za účelem nalezení poskytovatele poptávaných služeb a domluvy souvisejících věcí s příslušným pracovníkem. Jiné použití je zakázáno.
6. Pracovník smí používat webové stránky a veškeré údaje z nich získané pouze za účelem nabídky a následné realizace služeb a souvisejících záležitostí. Jiné použití je zakázáno.
Domlouvání uživatelů na poskytnutí služeb
1. Provozovatel poskytuje uživatelům platformu (webové stránky), na které si mohou zákazníci rezervovat službu. Druh právního vztahu, který vznikne mezi zákazníkem a provozovatelem si určují v mezích zákona sami účastníci tohoto vztahu. Za správnou identifikaci vzniklého právního vztahu a za splnění všech zákonem předepsaných povinností, které zákon s takovým právním vztahem spojuje, jsou odpovědní výhradně sami účastníci tohoto vztahu.
2. Obsahem každého právního vztahu, který mezi zákazníkem, pracovníkem a provozovatelem však musí být následující práva a povinnosti; není-li tak výslovně ujednáno, má se za to, že právní vztah mezi provozovatelem a zákazníkem minimálně tato práva a povinnosti zahrnuje:
- povinnost zákazníka uhradit provozovateli dohodnutou cenu za poskytnuté služby
- povinnost pracovníka poskytovat službu svědomitě a vynaložit maximální úsilí, aby zabránil jakýmkoliv nežádoucím následkům (zejména škodám na svěřeném majetku), jakož i zachovávat nejvyšší stupeň zdvořilosti ve styku s zákazníkem a příslušníky jeho domácnosti
- povinnost pracovníka zdržet se vstupu do prostor domácnosti, které nemají souvislost s poskytovanou službou a zdržet se manipulace s předměty zákazníka, které nemají souvislost s poskytovanou službou (zejména „šmejdění“)
Platby za služby pracovníka
1. Provozovatel nabízí uživatelům možnost uskutečnit platbu převodem.
IV. Ochrana osobních údajů
1. Ochranu osobních údajů uživatelů upravují naše Zásady ochrany osobních údajů.
V. Poučení pro spotřebitele
1. Spotřebitelem je každá fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání (dále také jako „spotřebitel“) uzavírá smlouvu s podnikatelem. Zákazník je ve vztahu k provozovateli a pracovníkům vykonávajícím činnost na základě živnostenského oprávnění (dále jen „pracovník-živnostník“; v tomto případě na tuto skutečnost upozorní pracovník před uzavřením smlouvy), zpravidla považován za spotřebitele, proto má práva, na které upozorňuje tento článek.
2. Spotřebitel má právo odstoupit smlouvy uzavřené s pracovníkem-živnostníkem bez uvedení důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů. Tato lhůta běží ode dne uzavření smlouvy (ode dne domluvení termínu uklízení v případě pracovník-živnostník) Provozovatel a pracovník-živnostník budou dále společně označeni jako „podnikatel“.
3. Spotřebitel nemůže odstoupit bez uvedení důvodu od smlouvy, jestliže již bylo započato s jejím plněním – v případě smlouvy s pracovníkem-živnostníkem 24 hodin před domluveným datem zahájení poskytování služby.
4. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí spotřebitel o svém odstoupení od smlouvy prokazatelně informovat poskytovatele služby (pracovníka-živnostníka) formou jednostranného právního jednání. Vzorový formulář k odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu dle přílohy nařízení vlády č. 363/2013 Sb., je k dispozici níže.
5. Poskytovatel služby (pracovník-živnostník) vrátí nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu spotřebiteli všechny peněžní prostředky, které od něho v souvislosti se smlouvou, od které spotřebitel odstoupil, přijala.
6. Spotřebitel je dále oprávněn od smlouvy odstoupit, jestliže poskytovatel služby (pracovník-živnostník) poruší smlouvu podstatným způsobem, přičemž spotřebitel v takovém případě musí odstoupit od smlouvy bez zbytečného odkladu poté, co se o porušení smlouvy dozvěděl.
7. Poskytovatel služby (pracovník-živnostník) je povinen poskytnout službu ve shodě se smlouvou a bez právních a faktických vad. Plnění musí být poskytnuto v ujednaném množství, jakosti a provedení.
8. Kontaktní údaje pro uplatnění práv spotřebitele vůči provozovateli:
Betrian a.s.
IČO 11755164
Purkyňova 649/127, 612 00 Brno
e-mail: koordinator@workapp.cz
9. Kontaktní údaje pro uplatnění práv spotřebitele vůči pracovníkovi-živnostníkovi sdělí současně s informací, že je podnikatelem, příslušný pracovník. Provozovatel poskytne spotřebiteli veškerou součinnost potřebnou k uplatnění práv spotřebitele vůči pracovníkovi-živnostníkovi.
10. Spotřebitelé mají právo, v případě jakéhokoliv sporu s pracovníkem-živnostníkem, využít pro řešení takového sporu Českou obchodní inspekci (www.coi.cz), která zajišťuje platformu pro mimosoudní řešení sporů mezi podnikateli a spotřebiteli.
VI. Závěrečná ustanovení
1. Veškeré právní vztahy vznikající na základě nebo v souvislosti s webovými stránkami nebo smlouvou uzavřenou mezi uživatelem a provozovatelem prostřednictvím webových stránek se řídí právním řádem České republiky, a to bez ohledu na to, odkud byl přístup k nim realizován.
2. Je-li nebo stane-li se některé z ustanovení VOP neplatným nebo neúčinným, namísto takových neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení není dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení. Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení pouze ve vztahu k určitému subjektu nebo k určité skupině subjektů není dotčena platnost a účinnost těchto ustanovení vůči jiným subjektům.
3. Uveřejnění všeobecných obchodních podmínek na webových stránkách se považuje za písemnou formu ve smyslu předchozího znění obchodních podmínek.
4. Tyto VOP nabývají účinnosti dnem jejich uveřejnění na webových stránkách, tj. 28. 6. 2022.